SEO - kom til tops på Google

Der er ingen tvivl om, at ehandel bliver mere og mere udbredt. Som webshop-ejer er ehandel en fantastisk mulighed for at få flere kunder, fordi man ikke er begrænset af geografi, som man er, når man har en fysisk forretning. Og for forbrugerne er det både hurtigere og nemmere at handle på nettet, det er nemt at overskue udvalget og sammenligne priser mellem forskellige webshops, og ofte kan man spare en del penge ved at benytte sig af ehandel frem for at handle i fysiske forretninger.

Når man vælger at få en webshop, kan man næsten ikke undgå at støde ind i begrebet søgemaskineoptimering, hvis man gerne vil have besøgende i sin shop. For at få besøgende er det jo vigtigt, at de besøgende overhovedet kan finde ens shop, når de søger efter den slags varer, som man tilbyder. Søgemaskineoptimering - eller SEO som det også kaldes i daglig tale - er meget tidskrævende og en smule kompliceret, men der findes heldigvis firmaer, der er specialiseret i søgemaskineoptimering, så man kan koncentere sig om andre ting i ens webshop.

Søgemaskineoptimering er imidlertid en langsigtet strategi, som kræver tålmodighed, da man ikke bliver synlig fra den ene dag til den anden. Kan man ikke vente flere måneder på at de besøgende begynder at finde ens webshop, kan man heldigvis blive synlig med det samme gennem anden online markedsføring ,eksempelvis Google AdWords og Facebook annoncer. I modsætning til søgemaskineoptimering - som i princippet er gratis - skal man dog betale for hvert klik man får gennem Google AdWords og Facebook. Men vil man have kunder i butikken, er der næsten ingen vej uden om en eller anden form for annoncering, indtil søgemaskineoptimeringen begynder at give resultater. Ligesom med SEO findes der også firmaer, der er tilbyder at administrere ens Google AdWords og Facebook annoncering.