En webshop løsning bør on site optimeres for bedre konvertering

Hvis du har en eksisterende hjemmeside og synes ikke der er nok konvertering på den og ligger den og halter omme på side 2 på google, så er der helt sikkert nogle ting du selv kan gøre for at komme til at ligge bedre på google og derved også øge dine muligheder for en bedre konverterings rate.
Først kan du tjekke den webshop løsning du har er responsiv, det vil sige at den tilpasser sig den skærm sitet bliver vist på. Og er den ikke det, er den så blevet gjort mobil venlig? For hvis et site ikke er mobil venligt, risikerer du at når der bliver søgt fra en mobil enhed såsom mobiltelefon, ipad, tablets og lignende at så bliver dit site ikke vist på google, med mindre der selvfølgelig bliver søgt konkret efter din side. Google fra sorterer ikke mobilvenlige sider, når der søges fra en mobil enhed, for at give brugeren den bedste oplevelse af deres søgning.
Når det så er sagt, så skal du til at se på hvordan din webshop løsning er sat op, for det er vigtigt at lave on site optimering på hele sit site, hvis man gerne vil ligge højt google og jo helst på side 1.
Der skal laves individuelle title tags for alle sider, så google ikke er i tvivl om hvad sidens indhold er. Og det har også en bruger venlig effekt, for title tagget er det der bliver vist først, når du laver en søgning på google.
Her efter er det vigtigt at din webshop løsning er opbygget med 1 H1 ´er og et par H2´er, for på den måde synliggør du for google hvad siden handler om og det samme gør du for brugeren. Ved at inddele sidens tekst i små afsnit for eksempel med H2´ere, så bliver siden mere overskuelig og nærmere at tilgå for brugeren.
Og så kom vi til teksten, mange løsninger er ikke opbygget til at indeholde særlig meget tekst, men det skal vi til at have. For google læser i tekst og ikke billeder, så derfor er det vigtigt at have gode lange og indholdsrige tekster på alle siderne på sitet, for på den måde ser google det som en seriøs side. Og passer sidens indhold så med hvad du har skrevet i dine H1´er og H2´er og i dit title tag, så vurderes den af google som endnu bedre.
Så hvis du ikke selv kan, så få nogen der ved noget om det, til at gennemtjekke din webshop løsning, så du kommer op på side 1 og derved gerne skulle få en del flere konverteringer.