Topmadrasser skal have den rigtige hårdhed for at passe til dig

En god nats søvn afhænger af, en masse forskellige faktorer, såsom komfort, stress-niveau og stuetemperatur, for blot at nævne nogle. Men den første byggesten til at få en afslappende søvn, er din madras og det er det grundlæggende for at få en god nats søvn. Er den ikke i orden, er de basale behov for komfort ikkeopfyldt.
Hvis du er ude på madras markedet, på jagt efter ny madras og for nylig har taget en tur ned ad gangene i butikkerne, der forhandler senge topmadrasser med mere. Ved du, at der er en svimlende række man kan vælge imellem. Men hvordan kan du vide, hvilken madras der er bedst for dig?

For at starte er sted, siger specialisterne at, topmadrasser skal støtte din krop i en neutral position, en hvor din rygsøjle har en dejlig krumning og dine balder, hæle, skuldre og hoved understøttes i korrekt justering.
Hvis madrassen er for fast, vil det skubbe på de vigtigste trykpunkter og tage dig ud af trit, og hvis den i stedet er for blød, vil disse trykpunkter ikke være korrekt understøttet. Begge disse scenarier kan føre til at du vågner op øm om morgenen.

Men hvornår ved vi egentlig om, det tid til en ny topmadras? Hvordan kan du vide, om sengen du sover på i dag, er den rigtige model til dig?
Hvis du vågner op om morgenen og har nogle lændesmerter og kan ved hjælp af at strække dig, slippe af med det i løbet af 15-30 minutter, betyder det at du sover på en uhensigtsmæssig madras, som ikke passer til dig og dit behov.
Den rigtige madras, på den anden side, er en hvor du føler intet pres, næsten som om du flyver i luften.
Dagens madrasser er lavet til at kunne holde en levetid. Men du bør sandsynligvis ikke planlægge efter, at beholde din for så længe på den baggrund. Fordi vores kroppe ændrer sig over tid, så madrassen, der engang var en glæde at sove på, kan ikke længere efter nogle, være lige så god at sove på for dig.
Hertil kommer, topmadrasser indsamler husstøvmider, svampe og andre bakterier, der kan forværre allergi og påvirke dit søvn mønstre. Efter 10 til 15 år, er det tid til at tænke på at købe en ny seng.
I sidste ende, siger eksperterne, at den bedste seng for dig er den, der føles mest behagelig. Og husk, at der er ingen madras, der kommer til at redde din krop, når du får kun fem timers søvn. For at føle dig godt tilpas, har du brug for at få nok hvile ... uanset hvilken type madras du sover på.

Hvis du leder efter en ny madras, foreslår eksperter, at teste den i butikken og afprøve alle positioner, hvor du normalt sover. Man siger, at man skal ligge i mindst 10 til 15 minutter på sengen. Og eventuelt tage din egen pude med, for jo mere du kan kopiere den måde, du ligger på når du sover når du får den hjem, jo ​​bedre er dine chancer for at vælge den rigtige.
Har du en madras og ikke råd til at skifte den ud, kan du med fordel nogle gange være heldig at det at købe topmadrasser til sengen, kan være nok. Men det er oftest hvis du har for hård en seng, så kan en topmadras kompensere lidt for hårdheden. Det er straks meget værre når den er for blød, for der kan det være svært at finde topmadrasser der er så hårde, at de ikke stadig påvirkes af den bløde madras nedenunder.